Saját esetemet írom le megint: majdnem csapdába estem! Az eset jól mutatja egyes cégek agresszivitását, és hajlamát az emberek jóindulatának kihasználására.

lövöldözős.gifEgyes cégek szolgáltatásaikat olyan agresszív módon próbálják ránk erőltetni, hogy nem félnek még fenyegetni sem. Ha egyszer megkaparintották a céged, vagy a Te adataidat, nem hagynak békén. Ebben pedig segít – egy egyébként hasznos eszköz – a távollévők közti szerződéskötés lehetősége. Ennek feltételeit egy külön erről szóló törvény szabályozza. Egyik lehetőség, hogy telefonon, hangfelvétel segítségével köthető szerződés.

Az esetem a következő volt:

Felhívott egy szolgáltató cég, és szerződés meghosszabbítást akart kérni. A cég neve ismerős volt, céginformációkat szolgáltatott. Mondták, rögzítik a beszélgetést. Aztán hosszú rizsa és dara, jó gyorsan, hogy ne is értsem. A végén közölték, futárral küldik a papírokat és a számlát.

Nem ismerek minden egyes szerződést, melyeket a cégünk kötött, ezért nem akartam senkivel rosszindulatú lenni. Megjött a futár, átvettem a papírokat, és akkor jött a meglepetés: a céggel valóban kapcsolatban álltunk, egyszer fizettünk is nekik, de a szolgáltatásuk nem volt jó, nem is használtuk. Minek ez nekünk?

Szépen, írásban, tértivevényesen visszaküldtük a papírokat és a számlákat, egy lemondó kísérőlevéllel. Ja, és persze nem utaltunk. Ezek után 3 hétig zaklattak, hogy fizessünk már. Fenyegettek a jogi osztályukkal, meg azzal, hogy a kolléganőjüknek kell ezt majd kifizetni, meg hivatkoztak a hangfelvételre. Mondtam oké, hasonlítsuk össze a törvény sorait a hangfelvétellel. Azonban hiába kértem a hangfelvételt, azt nem küldték meg. (kötelességük a törvény szerint megküldeni...) Megnéztem a cég hivatalos cégkivonatát, ebben 1 főt jelöltek meg munkavégzőként. Jó nagy jogi osztályuk lehet! A végén abba maradtunk, hogy menjen az ügy a jogászokhoz. Aztán csend.

És itt a slusszpoén:

Tegnap megint kaptam egy hasonló hívást más cégnévvel, ez is többéves kapcsolatra hivatkozott velünk. Itt már óvatosabb voltam, mondtam, hogy semmiről nem nyilatkozom, ha bármit akarnak küldjék el e-mailbe. Megjött az e-mail, kiderült, hogy soha, semmiféle kapcsolatunk nem volt a céggel. Lekértem ennek is a cégkivonatát, és láss csodát: a cég tulajdonosa ugyanaz a személy volt, mint az előző cégé, ráadásul a címek is megegyeztek. Úgy tűnik, így próbálták behajtani rajtunk a másik cég veszteségét.....Persze azonnal visszautasítottam, a futár nem is jött!

Úgy érzem, még nincs vége, de remélem, minden támadást ki tudok védeni. Ha valaki megijed a „jog” vagy „jogi osztály” szótól, az biztos inkább kifizeti az összeget. Erre utaznak. De nem nálam.

Elég undorító volt az egész helyzet, és sok értékes időt vett el tőlem.

Megtanultam: telefonon mások kezdeményezésére ne köss szerződést, ne nyilatkozz, ha érdekel a dolog, kérj írásbeli tájékoztatást.

 

Ez a blog elköltözik, de tovább él, kattints ide: http://penzugyiutravalo.hu

 

 

Címkék: jog életmód fogyasztóvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://bankiutmutato.blog.hu/api/trackback/id/tr324665284

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: vmware training london 2019.06.03. 12:49:00

12-15 camper for sale - Insulated tumblers with names

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása