Ha olyasmi történt banki ügyleteid kapcsán, ami szerinted nem felel meg a követelményeknek, jogszabályoknak, a Veled kötött szerződésnek, rosszul hajtottak végre egy ügyletet, stb. jogod van panaszt tenni a bankodnál. Ennek módjait törvény szabályozza, ha szükséged van rá, bátran használd ki! A panasztétel lehetőségeit foglalom most össze Neked.
-
Szóbeli panasz
Ide a személyesen és a telefonon megtett panaszokat sorolják.
Személyesen a pénzintézet fiókjában lehet panaszt tenni, ezt minden, az ügyfelek számára nyitva álló helyiségben a nyitvatartási időben fogadnia kell a banknak. Vannak olyan pénzügyi szolgáltatók, ahol nincsenek ilyen helyiségek, ez esetben a cég székhelyén munkanapokon 8-tól 16 óráig kell fogadniuk a panaszokat.
Telefonon is fogadniuk kell a panaszt nyitvatartási időben, plusz biztosítaniuk kell, hogy a hét egy munkanapján 8-20 óráig is lehessen telefonálni. A telefonon fogadott panaszokat hangfelvétellel kell rögzíteni, ezért előfordulhat, hogy a panasz bejelentésére külön telefonszámot tartanak fenn. Erre figyelj, ha telefonálni akarsz. A hangfelvétel visszahallgatását kérésre biztosítaniuk kell a panaszosnak, sőt, térítésmentesen egy hitelesített jegyzőkönyvet is adniuk kell.
-
Írásbeli panasz
Az írásbeli panaszt tehetsz személyesen átadott irat útján, más által átadott irat útján, postai úton küldött irattal, telefaxon, elektronikus levélben. A legtöbb pénzintézet honlapján található panaszbejelentési nyomtatvány, melyet kitöltve tovább lehet küldeni, illetve kinyomtatva, kitöltve, postán is beküldeni. Leírhatod szabadon is a panaszodat, gépelni sem kell, csak olvasható legyen. Hasznos, ha mellékeled a panaszt alátámasztó iratokat, ha van ilyen. Van, ahol még fellelhető a régi „vásárlók könyve”, ide is beírhatsz.
A panaszt megteheted saját magad, vagy megbízottad útján, de az utóbbi esetben a megbízottnak szabályos meghatalmazással kell rendelkeznie Tőled, melyben megbízod az ügyben való eljárással.
A panasz kivizsgálásához a banknak azonosítania kell téged, nehogy banktitok kiadása történjen. (Más személy akarna ilyen módon információkat megtudni Rólad.) Ezért, az olyan helyeken, ahol nem használnak telefonos kódokat, kérni szokták a panasz írásbeli megerősítését is. Visszaellenőrizhet a bank akkor is, ha faxon vagy e-mailben írod meg a panaszodat, ha nem szerepel, vagy nem látszik az aláírásod, vagy kevés az adat, amit megadtál. Ezt nem kell időhúzásnak, betartásnak venni, ez a banktitok védelmét szolgálja.
A panaszt lehetőleg azonnal ki kell vizsgálni, ha ez nem megoldható, a választ 30 napon belül kell megküldeniük.
Ez a blog elköltözik, de tovább él, kattints ide: http://penzugyiutravalo.hu